Rynek Infrastruktury
Według Roberta Chwiałkowskiego ze Stowarzyszenia Integracji Stołecznej Komunikacji, szans na dotrzymanie terminu nie ma. Węzły drogowe Aleje Jerozolimskie, Opacz, aleja Krakowska, dwa wiadukty i tunel, które przekraczają trzy linie kolejowe wciąż nie powstały, a roboty nie postępują.
Z audytu wykonanego na zlecenie GDDKiA wynika, że po upływie 41 procent czasu przeznaczonego na inwestycję, wykonano zaledwie 12 procent prac. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad utrzymuje, że prace trwają, jednak część została wstrzymana ze względu na warunki atmosferyczne.
Poślizgi na budowie wynikają z problemów z niedostępnością działek oraz jednym z bloków komunalnych, który zablokował budowę na rok. W obu inwestycjach stwierdzono ponadto poważne braki projektowe oraz problemy koordynacyjne.
Opóźnienia spowodowała także budowa 2-kilometrowego tunelu, którym mają dojeżdżać pociągi na lotnisko ze Stadionu Narodowego. 15 miesięcy trwało usuwanie gruntu zanieczyszczonego ropą.
Trasa N-S i południowa obwodnica Warszawy nie będą więc gotowe na mistrzostwa. Rozważane jest jednak dopuszczenie do ruchu krótszego odcinka obwodnicy na trasie od Konotopy do węzła Opacz.